11 Eylül 2013 Çarşamba

TÜRK DOLMALARI

TÜRK DOLMALARI / TÜRKLER DOLDURUR

Ben Türk Mutfağı'nın bir hayranıyım. Dolmalara merak sarmıştım. İlgimi çeken dolma türlerine öylesine bakarken bunların bir çetelesi tutuldu mu, acaba kaç çeşit dolmamız var? diye bir soru aklıma geldi ve beni bu sitede dolmaları biraraya getirmeye yöneltti.

Türk Milleti eline geçen her şeyi doldurmuş. Ben de nerelere ne doldurmuş (tabi yiyecek anlamında) onları biraraya getirmeye çalıştım. Bunların içinde sebze ve et yemekleri olduğu gibi tatlılar da var. Ama aklınıza gelmeyecek şeylerin de dolmasını yapmışız. Sadece dolma çeşidi olarak 100 ana, 200 tali dolma çeşidi buldum. Bunlara sarmaları da eklersek 600 çeşit dolma ve sarmamız olduğu ortaya çıkar. Ben Dolmaları sarmalarla birlikte incelemedim. Sarmaları sarmışız. Dolmaları ise doldurmuşuz. Dünyanın en büyük mutfağı olduğumuzun en küçük delili bu dolmalar olsa gerek.

Ben fırsat buldukça farklı dolma çeşitlerini ekliyorum. Ama sarmalar konusunda bir yiğit arıyorum; Sarmaları biraraya getirecek bir gönüllü...Ayrıca, bu blogda bulunmayan dolma çeşitlerini, varsa bilgileri ve fotoğraflarıyla adresimegönderirseniz, memnuniyetle adınızla birlikte dolma çeşitlerimiz arasına dahil ederiz efendim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder